Fotografia dla firm

Fotografia dla firm- co może zaoferować? jakie przyniesie korzyści? Jak rozreklamować markę zdjęciami? Poniżej prezentuję listę 10 sposobów jak możesz wykorzystać fotografie w swojej działalności.

Wcześniej jednak przypomnij sobie, jak wyglądał internet 15-20 lat temu? Wówczas królował tekst. Zdjęcie było rarytasem, na który czekało się minutę aż się załaduje. Wraz z rozwojem technologi i szybkości internetu pojawiało się coraz więcej prostych grafik rodem z programu Word 2000. W chwili obecnej w internecie rządzi fotografia. Rozbudowane teksty zostały skrócone do minimum w postaci #hastagów. Istnieją spekulacje i próby, by to film przejął pałeczkę- co wiąże się z faworyzowaniem takich materiałów choćby przez facebooka. W tym przypadku problemem jest jednak czas jaki należy poświęcić na jego obejrzenie oraz, to że ma trochę węższe zastosowanie. Po czasach tekstu, grafiki, fotografii i filmu przyjdzie era VR- ale o tym kiedy indziej. Mam nadzieję, że poniższa lista pomoże Ci wykorzystać te 5 min. fotografii.

1. Fotografia na social media– to jedno z lepszych narzędzi do komunikacji z klientami. Pozwala poinformować co tam w firmie słychać bez zbędnej nachalności.  Publikowane materiały powinny być dostosowane do klientów i ich zainteresowań. Jeśli sprzedajesz produkty, to pokaż je w praktyce zamiast wrzucać packshoty.

2. Pokaż swoją firmę od środka! W każdym z nas siedzi ciekawskie dziecko, którego interesuje “jak to tam jest”. Podobnie bywa z twoimi klientami. Jesteś stolarzem? Ludzie chętnie zobaczą twój warsztat i Ciebie przy pracy. Pokaż im swoje biuro, pracownię lub magazyn. Pracujesz w gastronomii? Wykorzystując technologię 360 fani twojej restauracji poczują się jakby byli w środku.

3. Jak to jest zrobione- w jednej z fabryk limuzyn niemieckiego producenta w cenie auta jest wliczona wycieczka po fabryce wraz z przewodnikiem. Przyszły właściciel samochodu może zobaczyć pracowników montujących jego auto. Jeśli tworzysz projekty indywidualne lub na zamówienie, wyślij fotkę z pracy! Choćby taką zrobioną telefonem. Klient poczuje ekscytację, na myśl że właśnie powstaje coś dla niego. Dodatkowo będzie wiedział, że jest dla Ciebie ważny.

4. Kim jesteś- niech wiedzą, że po drugiej stronie telefonu też siedzi człowiek, że ich produkty nie pakują się same, że gdy przyjdą na spotkanie to zastaną Ciebie,  że informacje na stronie o doświadczeniu są przypisane właśnie TEJ osobie.

5. Pokaż swoje produkty- no rzecz oczywista ale musi się znaleźć w zestawieniu. Nie byłoby sklepu internetowego bez zdjęć. Co ciekawe- usługi też możesz reklamować z pomocą fotografii! Pokaż na nich efekty twojej pracy. Wyremontowana łazienka- gdy jesteś budowlańcem, zmniejszona sukienka- w przypadku krawcowej, imprezowa fryzura- jak zajmujesz się fryzjerstwem.

6. Fotografia jako ozdoba- internet to nie jedyne miejsce gdzie można wykorzystać zdjęcia. Możesz w swoim biurze powiesić obrazy prezentujące pracowników, produkty, siedzibę firmy lub szczególne realizacje.

7. Fotografia reklamowa- tutaj wachlarz możliwości jest przeogromny: banery, katalogi, opakowania, ulotki, social media, reklamy internetowe itp. itd. Zdjęcia tego typu mają zachęcić oglądającego do podjęcia konkretnego działania bp. zakupu towaru, usługi lub odwiedzenia strony. Przy pomocy fotografii możesz “zaprosić” do siebie klientów, przekonać żeby wybrali właśnie Ciebie. Z ciekawym zdjęciem można zrobić trochę szumu, dzięki czemu ludzie dowiedzą się o twojej marce.

SPRAWDŹ OFERTĘ FOTOGRAFII DLA FIRM

8. Dokumentacja techniczna- fotografia pozwala czasami lepiej niż rysunki zobrazować pewne rozwiązania. Może też posłużyć jako dowód, że coś zostało zrobione “tak, a nie inaczej”. Przychodzi mi na myśl przykład pewnej pani stomatolog, która zakładała aparaty ortodontyczne. Fotografowała swoich pacjentów przed i w trakcie kuracji by móc monitorować efekty. Wydaje mi się, że takie nawet proste zdjęcia mogą się okazać pomocne szczególnie dla branży budowlanej. Można szybko pokazać dotychczasowe realizacje i pomysły.

9. Zdjęcia informacyjne- na swojej stronię możesz pokazać zdjęcie siedziby swojej firmy przez co klienci łatwiej do niej trafią.

10. Budowanie wizerunku marki nie obejdzie się bez wykorzystania fotografii. Dzięki niej można wykreować w głowie odbiorcy dowolny obraz. By efekt był silniejszy, należy zachować spójność we wszystkich powyższych punktach oraz grafice, designie strony itp. Klient widząc gdzieś przypadkowo zdjęcie powinien od razu poznać, że chodzi o twoją firmę.

Jak zrobić zdjęcia do sklepu internetowego?

Filip Lomstar Łomnicki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code