Jak zrobić zdjęcia do sklepu internetowego

Jak zrobić zdjęcia do sklepu internetowego? Poniżej postaram się odpowiedź na to pytanie. Przedstawię Ci kilka sposobów na fotografowanie produktów adekwatnie do posiadanego sprzętu i umiejętności. Rozważę też zalety i wady tych sposobów.  Opowiem na co zwracać szczególną uwagę i podzielę się kilkoma cennymi wskazówkami, które mogą okazać się kluczem do sukcesu.

Na wstępie kilka ważnych zasad:

  • Światło jest najważniejsze- zapomnij o fotografowaniu produktów przy lampce nocnej. Zawsze rób to w ciągu dnia możliwie blisko okna. Dzięki temu w kadrze będzie dużo białego i miękkiego światła.
  • Statyw to nieodłączne akcesorium fotografa.  Jego używanie uchroni Cię przed poruszonymi zdjęciami, a przy odrobinie znajomości ekspozycji pozwoli wydłużyć czas naświetlania, czyli zmniejszyć ISO, czyyyylllli jakość zdjęcia będzie lepsza.
  • Zdjęcia do sklepu internetowego nie obejdą się bez białych kartek, folii aluminiowej i taśmy. Stosując je na różne sposoby otrzymasz miękkie światło i białe tło.
  • Powtarzalność- mając grupę podobnych przedmiotów np. buty, piórniki, koszulki itp. zadbaj o to by zdjęcia były podobne a kadry powtarzalne. Zachowaj te same kąty, ustawienia  produktów, światło, odległość aparatu itp.
  • Wypełnij możliwie dużą część kadru produktem, ale staraj się go nie ucinać. Weź też poprawkę na marginesy jeśli potrzebujesz kwadratowe fotografie.

Zdjęcia do sklepu internetowego smartphonem

Jak się okazuje czasem i smartphonem można zrobić w miarę dobre zdjęcie. W tym przypadku niezwykle pomocne będzie “ministudio”. Poniżej przygotowałem dla Ciebie filmik jak je wykonać w 5 min.

Nasze “studio” stawiamy bokiem do okna, w środku umieszczamy produkt i zabieramy się za fotografowanie. Jeśli twój telefon na to pozwala ustaw korekcję ekspozycji na +1EV a balans bieli na “daylight”, to umożliwi Ci uzyskanie stosunkowo dobrych kolorów i odpowiedniej jasności fotografii.  W przypadku większych produktów nic nie stoi na przeszkodzie by użyć większy karton. Przy jego produkcji możesz też używać białą agrowłókninę, papier śniadaniowy, kalkę, a jako tło- brystol. Oczywiście nie ma tu sztywnych ram, których należy się trzymać, dlatego zachęcam Cię do eksperymentowania i znalezienia własnego “złotego środka”.

Poniżej zdjęcie zrobione z wykorzystaniem takiego kartonu.

Zalety takiego rozwiązania:

  • czas i cena wykonania,
  • łatwość i wygoda obsługi
  • szybkość fotografowania
  • nie potrzeba specjalnej wiedzy z zakresu fotografii
  • zajmuje niewiele miejsca

Wady:

  • słaba jakość fotografii, ponadto zdjęcia ze smartphona nie są  podatne na obróbkę cyfrową
  • ograniczone możliwości oświetleniowe
  • brak możliwości wydobycia charakteru z produktów
  • nie wszystko da się tak sfotografować

Fotografie produktowe  w namiocie bezcieniowym

Kolejnym ze sposobów na domowe wykonywanie zdjęć jest tzw. namiot bezcieniowy. W tym przypadku będziesz potrzebował: jakiś “lepszy” aparat cyfrowy, namiot bezcieniowy- koszt około 80zł, 2x lampy YongNuo 500zł., statyw 200zł, przewód synchro PC-PC 30zł (lub inny sposób na wyzwalanie lamp). Przestrzegam Cię przed kupowaniem zestawów ze światłem ciągłym. W przypadku fotografii produktowej kompletnie się ono nie sprawdza, a ludzie odsprzedają je szybciej niż kupili. Lepiej dołożyć kilkaset złotych i kupić najtańsze lampy błyskowe, które dają o wiele lepsze efekty i mają więcej zastosowań. Fotografowanie w ten sposób łączy ze sobą wygodę użytkowania z całkiem zadowalającymi efektami, lecz wymaga podstaw obsługi aparatu.  Rozbijamy nasz namiot, najlepiej położyć go na stole, a po jego bokach ustawiamy lampy w odległości około 50cm. Moc ustawiamy na maksymalną. W aparacie przechodzimy na Manual i zmieniamy czas naświetlania na 1/125, ISO 100, przysłona F.13. Stawiamy aparat na statywie, ustawiamy kadr, wkładamy do namiotu przedmiot i robimy próbne zdjęcie. Jeśli jest za jasno- domykamy przysłonę (np. F.18), jeśli za ciemno- otwieramy (np. F.9). Teraz można już jechać z tematem.

Zalety tego sposobu:

  • całkiem przyzwoite efekty
  • łatwość zachowania powtarzalności
  • miękkie światło
  • materiał wyjściowy, który nie wymaga dużo postprodukcji
  • wystarczająca jakość zdjęć

Wady:

  • wymagana znajomość podstaw fotografii i obsługi aparatu
  • większe koszta
  • ograniczone możliwości oświetlenia
  • Sprawdza się w przypadku małych i średnich przedmiotów

Zobacz jak my to robimy!

Zdjęcia do sklepu internetowego w profesjonalnym studiu

Duże firmy które potrzebują masę zdjęć swoich produktów często same inwestują w sprzęt i robią zdjęcia na własną rękę, na stałe zatrudniając fotografa. Jakie są szacowane koszta? Aparat+ jakiś lepszy uniwersalny obiektyw wydatek około 13.000zł. zestaw 3 lamp studyjnych ze statywami i modyfikatorami 7.000zł. stół bezcieniowy 1000zł. Do tego dochodzą karty, baterie, kable, wyzwalacze radiowe, tła, mocowania, komputer do obróbki i oprogramowanie no i gaża dla osoby, która będzie potrafiła to wszystko obsłużyć i się tym zająć. Mając taki zestaw dobry fotograf ma już ogromne pole do popisu. Można robić nie tylko profesjonalne zdjęcie produktowe, ale także reklamowe, oraz na social media. To co według mnie jest najważniejsze to kontrola nad światłem, które jak mówiłem jest podstawą fotografii. Można zapanować nad każdym odbiciem i cieniem. Nadawać różne charaktery produktom i wydobywać ich teksturę. Poza na prawdę nietypowymi przedmiotami nie ma tutaj ograniczeń.

Zalety:

  • pełna kontrola nad światłem
  • bardzo wysoka jakość zdjęć
  • szybki czas realizacji
  • brak potrzeby wysyłania produktów
  • praktycznie nieograniczone możliwości
  • materiał, z którym można dużo pokombinować w postprodukcji

Wady:

  • wysokie koszta
  • potrzeba dużo miejsca na studio
  • wymagany solidny bagaż wiedzy i doświadczenia z fotografii

 

Dziękuję Ci, że dotarłeś do tego momentu. Jeśli artykuł Ci się podobał zostaw lajka na Facebooku– będzie to dla mnie znak, że warto podzielić się pozostałą wiedzą. Jestem też otwarty na krytykę, gdy robię coś nie tak. Jeśli masz jakieś pytanie odnośnie powyższych tematów, lub ogólnie o fotografii pytaj śmiało przez formularz kontaktowy lub mailowo: modernlightstudio@gmail.com jeszcze mały bonus dla wytrwałych- kod rabatowy 10%: PURPLERAIN  😉

Ocena
Sending
User Review
5 (2 votes)

0 odpowiedzi do “Jak zrobić zdjęcia do sklepu internetowego”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code