Fotografia produktowa i jej rodzaje

Fotografia produktowa musi być dostosowana do danego przedmiotu. Inaczej prezentowane są ciuchy, a inaczej części techniczne. Poniżej postaram się opisać kilka najpopularniejszych fotografii produktowych.

Fotografia Odzieży

Sprzedaż odzieży przez internet bez fotografii byłaby wręcz niemożliwa. W końcu w tych produktach wygląd jest podstawą. W tym przypadku możemy się spotkać z kilkoma trendami i rodzajami prezentacji odzieży:

  • Fotografia typu duch- zdjęcia odzieży wykonywane są na specjalnym manekinie, dzięki czemu można zobaczyć jak dany produkt układa się na ciele, lecz nie ma nic co by zasłaniało metkę lub wewnętrzną stronę np. w płaszczu. Ubranie sprawia wrażenie “nadmuchanego”. Fotografia typu duch jest jedną z najlepszych form prezentacji odzieży, pasuje zarówno do eleganckich sukienek jak i sportowych koszulek,
  • Fotografia odzieży na wieszaku- prosta forma, dość często stosowana w odzieży codziennej, streetwear, koszulkach, lekkich sukienkach.  Ten rodzaj zdjęć  nie znajdzie zastosowania w produktach typu premium. Ciężko sobie wyobrazić garnitur prezentowany w ten sposób. Ważną zaletą jest niska cena tego typu fotografii,
  • Fotografia produktowa typu flat lay- jest to pokazywanie odzieży na płaskiej powierzchni. Doskonale sprawdza się w dopasowanych kompletach. Zastosowanie tego typu fotografii to raczej social media, look booki, uzupełnienie oferty danego produktu,
  • Fotografia odzieży na modelce- chyba najlepszy sposób na prezentację odzieży. Zalety tego typu fotografii są chyba tak oczywiste, że nie trzeba o nich mówić. Jedyną wadą jest wysoka cena wynikająca z gaży dla modelki i dodatkowej pracy przy retuszowaniu skóry.

Techniczna fotografia produktowa

Techniczna fotografia produktowa kryje pod swą nazwą zdjęcia wszelkich śrubek, części maszyn, tranzystorków i innej elektroniki, rurek itp. Jej głównych zadaniem jest przedstawienie proporcji, wierne odwzorowanie kształtu, cech i odległości. Fotografia taka przypomina “rysunek techniczny”, i bardzo często nanosi się na nią linie wymiarowe. Od fotografa wymaga ona doskonałej znajomości zasad perspektywy, dystorsji poduszkowej innych rzeczy, które mają wpływ na odwzorowanie wymiarów. Zwykle fotografia techniczna nie generuje wysokich kosztów bo jej celem jest “informacja” a nie atrakcyjny wygląd.

Fotografia kosmetyków

Fotografia kosmetyków stawia duże wymagania. Są to produkty służące pięknu więc i same muszą się prezentować nienagannie. Każde zdjęcie musi być perfekcyjnie oświetlone, i dokładnie wyretuszowane. Charakter jaki nada się fotografii zależy od danego produktu lub marki. Inaczej zaprezentować można kosmetyki ECO, a inaczej te z działu luxury.  Zazwyczaj stosuje się proste stylizacje lub kolorowe tło, które podkreśla cechy produktu.

W kolejnych częściach opiszę inne produkty m. in.  elektronikę i AGD, żywność, produkty ze szkła i metalu. Jeśli macie do mnie jakieś pytania zapraszam do KONTAKTU.

Filip Lomstar Łomnicki

Ocena
5
Sending
User Review
5 (2 votes)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code